Tag Archives: Naklejki do legitymacji studenckiej ELS Zielona Góra

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE

Próbując odpowiedzieć na pytanie: Czy technologia korzystnie wpływa na procesy uczenia się po­dejmowane przez ucznia?, eliminowano z badań wszystko poza kompute­rem i podejmowaniem nauki przez ucznia. Odpadały więc praktyki stosowane przez nauczyciela w klasie szkolnej, doświadczenia uczniów, kontekst, w którym przebiegają procesy uczenia się, a nawet pytanie: Do czego służą komputery w szkole? Robiono to dlatego, by badacz mógł się skoncentrować tylko na tym, co bada. Z badań tych wynikało np., że określone rodzaje technologii, choćby takie, jak zintegrowane systemy uczenia się, przyczyniają się do wzrostu wąsko pojętej wiedzy i takichż umiejętności (czytanie, pisanie, liczenie). Wyniki tych badań nie dawały odpowiedzi na ważne pytanie pedagogi­czne: Czy technologia może przyczynić się do rozwoju twórczego myślenia? Coraz bardziej stawało się widoczne, że technologia ma niewielki wpływ na oświatę, na wyniki nauki.

Cześć, mam na imię Oktawia i zapraszam Cię do lektury mojego bloga. Jestem hobbystką i takie tematy właśnie będą się tu pojawiać. Mam nadzieję, że mój styl przypadnie Ci do gustu 😉