KAŻDA JEDNOSTKA

Każda jednostka tworzy własne zasady i modele, według których stara się zrozumieć swoje doświadczenia. Uczenie jest więc procesem dostosowywania naszych modeli mentalnych do nowych doświadczeń.Istnieje kilka zasad, którymi kierują się konstruktywiści:   Uczenie się stanowi poszukiwanie znaczenia, dlatego też zaczyna się od spraw, które interesują uczniów. Starają się więc skonstruować ich znaczenie.    Znaczenie wymaga zrozumienia nie tylko całości, ale i części, a części powinny być zrozumiałe w kontekście całości. Proces uczenia musi się więc ogniskować na podstawowych pojęciach, a nie na izolowa­nych faktach.   Dobry nauczyciel musi zrozumieć modele mentalne, którymi posługuj ą się uczniowie, by sensownie postrzegać świat i założenia, które tworzą, opierając się na modelach.

Cześć, mam na imię Oktawia i zapraszam Cię do lektury mojego bloga. Jestem hobbystką i takie tematy właśnie będą się tu pojawiać. Mam nadzieję, że mój styl przypadnie Ci do gustu 😉

KAŻDA JEDNOSTKA

Każda jednostka tworzy własne zasady i modele, według których stara się zrozumieć swoje doświadczenia. Uczenie jest więc procesem dostosowywania naszych modeli mentalnych do nowych doświadczeń.Istnieje kilka zasad, którymi kierują się konstruktywiści:   Uczenie się stanowi poszukiwanie znaczenia, dlatego też zaczyna się od spraw, które interesują uczniów. Starają się więc skonstruować ich znaczenie.    Znaczenie wymaga zrozumienia nie tylko całości, ale i części, a części powinny być zrozumiałe w kontekście całości. Proces uczenia musi się więc ogniskować na podstawowych pojęciach, a nie na izolowa­nych faktach.   Dobry nauczyciel musi zrozumieć modele mentalne, którymi posługuj ą się uczniowie, by sensownie postrzegać świat i założenia, które tworzą, opierając się na modelach.

Cześć, mam na imię Oktawia i zapraszam Cię do lektury mojego bloga. Jestem hobbystką i takie tematy właśnie będą się tu pojawiać. Mam nadzieję, że mój styl przypadnie Ci do gustu 😉